8 av 10 britiske foreldre mener barna kjeder seg på skolen

57% av foreldrene tror den viktigste årsaken er at de unge føler at de ikke strekker til. De har en dårlig selvfølelse og mener de andre er flinkere enn seg selv (kilde: Studyfinds.com).

52% sier en mangel på praktiske prosjekter som fremmer samarbeid og samhandling også bidrar til dette. 74% mener at barna er entusiastiske til STEAM (science, technology, engineering, the arts and mathematics) på elementary school, men at dette dabber av raskt i løpet av middle school. Hva skjer i denne perioden? Jo, fokuset flyttes over fra utprøving og oppdagelse over til standardiserte kunnskapsmål for hva den enkelt skal kunne.

Den britiske grunnskolen er bygget opp på følgende måte: Elementary school er fra kindergarten opp til 5th grade (alder 5-10 år), middle school er grades 6-8 (alder 11-13), og high school er grades 9-12 (ages 14-18). Hele dette løpet har merkelappen K-12 (kindergarten-12. trinn).