Søvngjengerne som skaper søvngjengere

Vi lever i en tid det er mye viktigere at alt er "helt riktig" enn at det er sant. Samfunnet vårt har opparbeidet seg så sterke sosiale normer at halvparten av de under 40 år ikke lenger tør å si hva de mener. Storsamfunnet slår hardt ned på alle nye tanker som bryter med det aksepterte verdensbildet, til forveksling likt det som skjer i Kina og Russland.

Dette er fordi 4G-skolen bygges på prinsipper om kontroll på hva som er riktig og galt. Med de sosiale mediene fikk man en sosial-darwinisme der de mektigste meningene overlever, styrt gjennom likes-knapper og at alle og enhver selger gratis alt innhold de legger ut på, for eksempel, Facebook.

Intellektuelt sett, blir dette en mentalitet formet av skumgummi som synker i vann.

5G-skolen vil vise at det ikke finnes objektive sannheter, ingen har rett til å være meningspoliti. Den frie samfunnsdebatten og friheten til mennesket må vektlegges.

5G-skolen betyr at du starter som en amatør. Gjennom leken og naiviteten, som er åpen og mottagelig kan du prøve og feile i et trygt miljø, uten arrogansen fra spesialiserte eksperter som trykker deg ned og blokkerer "tilgangen" til læringsfeltene.

Ekspertenes verden, som vi kan kalle fremmedreferanse (i kybernetikk) og passasjersete (lekmann), skifter til selvreferanse (i kybernetikk) og førersete (lekmann). KI kan gjenskape det meste av det ekspertene kommer opp med på 2 minutter. Algoritmisk kunnskap er lett å gjenskape. De såkalte ekspertene får panikk, KI kommer opp med bedre løsninger enn de har selv. Naturlig nok i et 4G der ekspertise er en pakke som bestilles ut i fra en konklusjon som er klar på forhånd.

Vi går fra å være følgere (uansvarlig sauer som går rett utfor stupet) til å bli ledere med et arsenal av kollektiv intelligens som assistenter. Selvledelse og selvregulering vil si at vi går ut av objektet og inn i subjektet.

Ingen er ekspert på 5G, her begynner vi alle på lik linje, med blanke ark.

5G bygges ikke på "fortid", og man kan heller si at den "slipper tak i fortiden."

4G-mentaliten ødelegger mennesker. De yngste av oss (spesielt de under 20) ble offer for et grusomt samfunns-eksperiment. Det har skjedd et ras i den psykiske helsen blant unge...

Ved utbruddet av pandemien var det stort sett bare nikkere i pressen, spesielt i blant de som konstruerte en morsom "landskamp" med Sverige. Svenskene viste som vanlig motstandskraft, mens her hjemme fulgte vi lederne som en saueflokk utfor stupet, rett bak den danske saueflokken.

Håndteringen av pandemien har gitt tusenvis av unge varige skader. De bør gå til et samlet søksmål mot myndighetene. Det er viktig med et oppgjør med en kultur mange tror er formet i sement, men egentlig er skumgummi som synker i vannet.

Woke-kulturen har falt i koma, sleepy-Joe is only having a nap.

Les videre: